vrijdag 17 februari 2012

Carnaval!

De afgelopen week stond in het teken van het fabriceren van carnavalskleren. Zoonlief wilde uiteraard als spiderman. Ik weigerde zo´n lelijk polyesterpak aan te schaffen. Dus nam ik het idee van de Knippie en maakte een cape. Grote spin op de borst en nog een aan de broek, spiderman ogen en klaar. Hij vond het helemaal geweldig.


Aan de outfit van dochterlief ging enige discussie vooraf. Ik had ooit getracht een schooluniform broek voor haar te maken van gewoon katoen. Zonder patroon. Dat ging mis. De broek leek op de broek van de geest uit de lamp. Volgens manlief. Hij vond het dan ook een geniaal idee om dochterlief met carnaval te verkleden als geest uit de lamp aangezien haar bolle buik zich daar zo prachtig voor leent. Puntschoenen, de broek, een giletje, een snor, een sikje en voila! Ik kon daar nog wel de grap van inzien, tot ik de schets onder ogen kreeg die manlief had gemaakt van zijn dochter als geest uit de lamp...


Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen. Dus ging dochter verkleed als lieveheersbeestje. Absoluut niet origineel, maar ze is dol "lievebeestjes" en het was eenvoudig te maken: een cape, een jurkje met lieveheersbeestjeslint en -knoopjes dat na carnaval ook gewoon gedragen kan worden, en de hoofdtooi hadden we eerder al eens van mijn zus gekregen. Ook dochterlief vond haar pak helemaal geweldig. En mijn lieve echtgenoot kon het toch ook wel waarderen, al houdt hij stug vol dat voor het volgende verkleedfeest....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten